Kamis, 13 Juni 2013

DIRECT AND INDIRECT SPEECH


  
1.   Adinda said, “I don’t want to go”
She said she didn’t want to go

2.   Bayu said, “Meet me after class”
He told me to met him after class

3.   “Are you sad?” said Lila
Lila asked me if I was sad

4.   “Rizky”,said Yuli “is my best friend”
Yuli said that Rizky was her best friend

5.   “What do you want?” said Yudha
He asked me if I wanted

6.   “is what I explained clear?” said Mr.D
Mr.D asked me if what he had explained was clear or not

7.   “Have you ever met you idol?” Said Inna
Inna asked me if I had met my idol

8.   He said, “What time is it?”
He asked me if what time it is 

9.   He asked, “Have you need any good books lately?”
He asked me if I had need any good books lately

10. He asked,  “Did you finish your assignment?”
He asked me if I had finished my assignment

11. He asked,  “May I borrow your English grammar book?”
He asked me if he might borrow my English grammar book

12. He asked,  “Is what you want to talk to me about important?”
He asked me if what I wanted to talk to him was important or not

13. He asked,  “Is what you said really true?”
He asked me if what I said was really true or not

14. He said,  “Where should I meet you after class?”
He asked me if where should he met me after class

15. He said,  “Who do you think will win the champion league?”
He asked me if who did I think would win the champion league

Kamis, 06 Juni 2013

MARKET ORIENTATION



UNDERSTANDING OF MARKET ORIENTATION ACCORDING TO EXPERTS
1.   According Kohri and Jaworsk (1990) market orientation is interijen market broadly related to customer needs now and in the future, the dissemination of intelligence among departments - departments, and organizational responses to such intelligence.
2.   According to Narver and Slater (1995) defines market orientation as a culture that includes;
·         Placing the highest priority on creating customer value and superior maintain with other parties memperhatika various interests, and
·         Provide periraku norms in response to market information. The concept of market orientation is different from the marketing orientation. In the market orientation of everyone in an organization committed to customers and perform con-menerui adaptation to changing needs peranggan. while the marketing implies marketing orientation as the most important function of Daram organization and all other functional areas controlled by the demand from the marketing department (Cravens et al., 2000). Market orientation is an organizational responsibility and not just functional course.
3.   According to Luke & Farrell in Prakosa Bagasse (2005: 40), market orientation is a process of generating and providing information for the purpose of creating superior value for consumers.
4.   According to Kohli et al in Doen Montasser (2007, 2), the market orientation of a set of processes and activities to get information.
5.   According Varver & Slater in Tjiptono Fandy (2008; 53) that market orientation is a business culture that is as effectively and efficiently create employee behavior in a way that supports efforts to create superior value for its customers.

Sabtu, 01 Juni 2013

5 hal konyol yang bisa membuat cewek BT



Kalo beberapa cowo bilang hal yang biasanya membuat mereka BT adalah menunggu, apa lagi menunggu sang pacar creambath di salon atau memilih sepatu model terbaru di mall. Lain halnya dengan cewek, bukan menunggu yang biasanya sering bikin para cewek BT. Beberapa diantaranya adalah hal-hal sebagai berikut:
1.   Tumbuh jerawat
Buat beberapa cowok tumbuh jerawat merupakan hal yang biasa dialami, tapi untuk sebagian cewek tumbuh jerawat merupakan hal yang sangat menjengkelkan dan akan merusak mood untuk melakukan kegiatan – kegiatan yang sudah direncanakan.

2.   Poni berantakan
Poni merupakan rambut yang berada dibagian depan yang biasanya dipotong sedikit lebih pendek dari rambut bagian belakang, tujuannya untuk menutupi kening yang lebar (uups). Ada sebagian cewek yag sangat memperhatikan poninya dan akan menjadi masalah ketika diluar ruangan sang poni tersebut tertiup angin dan berantakan. Hal ini akan membuat siempunya poni menjadi BT ga karuan apalagi si jerawat yang tersembunyi dibalik poni terpampang di depan umum.

3.   Hujan
Hujan bukanlah fenomena alam yang aneh, bahkan untuk sebagian masyarakat yang mengalami kekeringan sangat mengharapkan datangnya berkah berupa air dari Allah. Yang akan menjadi aneh adalah hujan dapat membuat sebagian cewe merasa BT dan enggan untuk melakukan perjalanan. Apalagi efek dari  hujan tersebut akan menyebabkan banjir dan becek apalagi ga ada ojek.

4.   Eye liner luntur
Emang keliatannya si sepele, tapi ini memang terjadi, ada beberapa cewek yang akan BT karena eye linernya luntur. Apa lagi cewek – cewek penggila fashion yang selalu memperhatikan penampilan mereka. Untuk info, banyak cewek – cewek yang sengaja meluangkan waktu sejam atau bahkan lebih dalam menyiapkan diri untuk keluar rumah bahkan hanya untuk menggunkan eye liner. Hal ini yang menjadi alasan mereka BT kalau eye liner yang sudah di ukir cantik tiba – tiba luntur karena hujan atau keringat.

5.   Panas
Yaa sama halnya dengan hujan, panas terik pun akan membuat sebagian cewek BT. Memang serba salah si, hujan BT panaspun BT. Yaa begitulah. Alasannya takut kulit mulus yang seputih mutiara akan berubah menjadi gelap karena paparan sinar matahari, padahal mereka selalu mengoleskan sebotol lotion ke seluruh area kulit yang terbuka. Hmm